Wednesday 10 July 2013

1st Ramadhan 2013 :)

Assalammualaikum ....
hari nie dah masuk 1st Ramadhan . Bermakna semua umat islam wajib menunaikan puasa . Ya Allah , kejap sangat dah masuk bulan puasa . tak sangka . dan hari nie hari pertama puasa aku dengan kawan kawan seperjuangan . sedih sebab tak dapat nak puasa sekali dengan keluarga . hurmmm  :( 
selamat berpuasa emak , abah  :) 
okayyy , first day puasa . sahur ? hehe . sahur tadi kami just makan makanan bujang je . ala . masak biasa biasa je . hari first puasa je semangat bangun sahur . tunggu lagi dua tiga hari , semua tak larat nak bangun sahur . just minum air and makan kurma je . hehe . tapi pagi tadi sahabat ku yang comel lagi baik hati rajin masak kat kami semua . haha , ala , si myra bam . hikhik xD   sedap sangat . thank you myra :)
sempena bulan puasa yang mulia nie , aku nak ucap SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK kepada semua umat islam dalam dunia nie . hehe . 
aku harap puasa tahun nie akan lebih bermakna buat aku serta keluarga tercinta . and .... this is second time aku puasa dengan kawan kawan kolej . hehe . best dapat puasa ramai ramai . and tak sabar nak pegy terawih . ohhh , dah setahun tak pegy terawih . rindu pula nak dengar tok imam zikir kat depan . merdu je . plus sebak :') ehhh , harap tahun nie dapat puasa penuh . hehe . yang lain jangan tingal tingal tau . ingat ! ;) orang cakap sapa puasa tak penuh , tak boleh Raya :p 
# Ya Allah , jadikan lha puasa kali ini bermakna buat aku . dan semoga puasa kali ini lebih baik dari yang sebelumnya . Aminnn :)


Salam Ramadhan dari ku , Hamba Allah .
Assalammualaikum  :)

No comments:

Post a Comment

 
This Template Design By Whiteixora Sugarplum. All Right Reserved. Doodles by Syafiq Naser Background by Zania Design